Wednesday, December 15, 2010

Blackforest Cake!



Salam sumenya! Akhirnya, berjaya juga ye buat Blackforest cake sendirian berhad. HAHA.
Sememangnya puas hati, tersangat sangat puas hati dengan hasil yang siap! Hoh3~*
Belanja pun ta semahal mana kalau na dibandingkan dengan cake yang dijual di kedai.
Hmm.. agak-agak ann,, laku tak lao aku amek tempahan cupcakes dengan kek? Well~*
Bole ajewp lao korang na tempah cupcakes& kek nan aku:D


Blueberry jam, UHT wheap cream& chocolate rice. 
tapi kan, aku ganti UHT wheap cream dengan Rich Cream. Lagi sedap, lagi murah!


Nak tunggu masakk,,, bapakk lame :D
Adunan:
500gm spongemix chocolate
6 biji telur
1/2 cawan minyak jagung *lao ta de bole guna minyak masak:)


Proses menyapu blueberry jem~*
Bile kek da sejuk, potong 2 bahagian:)
*Aku potong dua bahagian sebab lupe nak beli fruit cocktail. Kalau tak, aku potong 3 bahagian.
Sapu wheap cream dulu sebeblum blueberry jem~*


Tadaa! Inilah hasilnya! RaraTan's Blackforest!


Beberapa minit selepas dihidangkan ;D



Alhamdulillah! Kenyang kenyang!
*Well, lao korang na recipe lebih detail, tengok post aku yang sebelum ni:D
SELAMAT MENCUBA!




No comments:

Hamburgar